Op verzoek van mamsie,.. - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu Op verzoek van mamsie,.. - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu

Op verzoek van mamsie,..

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

14 Juni 2008 | Ecuador, Latacunga

Ik kreeg een min of meer dringend berichtje van mams .. ´Wanneer zet je nou weer foto´s online!´...
Nou moet ik zeggen dat mijn update-gemiddelde best wel hoog is als ik andere sites zie..
Maar met alle liefde en plezier gooi ik nog wat fotos op het internet van wat ik hier uitgespookt heb.

Het is dus een allegaartje van fotos..
Nog eentje van moederdag, met mijn familie.
En daarna ben ik, op 1 juni, naar Riobamba gegaan met mijn YFUvrienden. We gingen namelijk de (onder toeristen) beroemde treinreis naar de ´Nariz del Diablo´. We wilden dit al veel eerder doen maar door de slechte ´winter´ (ze noemen het winter maar heb geen sneeuw gezien ;)) met veel te veel regen was het traject voor ene groot deel vernield. Maar goed zaterdag in de namiddag op de bus naar Riobamba, en daar gezellig met z´n allen samengekomen. Een hotelletje gezocht, wat ook nog een leuk verhaal is. We zochten een simpel, goedkoop hotel, nou denk je dat je in het centrum dus de hoogste prijzen en beste hotels hebt, omdat iedereen in het centrum wil zitten. Ik was al een paar keer in Riobamba geweest en in een winkeltje, met veel te veel leuke rommeltjes kennen ze me ondertussen al. En hun wisten ons een hotel te zeggen om de hoek. We gingen kijken, en het simpelste e oudste hotel wat ik ooit gezien heb..precies wat we wilden, en dat voor $4 voor een nacht! Dat betekent dus een deur zonder klink, maar met hangslot, alleen maar 4 bedden, geen kastjes, niks, een gedeelde badkamer, zonder wcbril of wcpapier, en alleen maar koud water om te douchen haha..Goed wij blij, weer een nieuwe ervaring haha!
Daarna lekker wezen stappen, en s ochtends om 5:45 stonden we allemaal ´fris´ op de trein te wachten. Het eerst stuk was echter in bus omdat dat deel nog steeds kapot is. De heenweg heb ik weinig gezien omdat ik mijn ogen amper open kon houden, maar de terugweg zag ik dat het gebied echt heel mooi is, dat is het echte Andes-hooggebergte. Moet geweldig zijn omdat met trein te doen, maar helaas zaten we in de bus. Toen kwamen we aan in Alausi, jaa de trein! Het was maar een wagon, en de heenreis gingen we lekker knus binnen zitten om de terugrus bovenop het dak te kunnen zitten! Het viel een beetje tegen want het stuk met de trein was maar 30 minuten, maar wel heel mooi. En het heet dus ´Nariz del Diablo´ omdat er een berg is die te stijl is om recht omhoog te gaan, en dus gaat de trein zigzaggend omhoog. Je gaat dus vooruit, achteruit, vooruit, achteruit, en zo een keer of 5 en dan ben je boven..
Goed de reisgidsen hadden het allemaal iets spannender meegemaakt dan wij, maar het was toch weer leuk!

Een week later gingen we met mijn tante (met man en kinderen) en oma naar Ibarra. Een stad in het noorden. Eerst zijn we naar een natuurlijk-spa geweest. Water met een temperatuur vn 45"C uit een vulkaan. Was echt heerlijk, al zag het er toch een beetje nagemaakt uit in de zwembaden maar het was wel heerlijk! Na we uitgebadderd waren zijn we door een vallei gereden, wat een beetje wegheeft van de kust want het klimaat is echt heel lekker zacht. Niet om te zweten maar wel goed warm. En toen besloot mijn familie dat ik hét geboortedorp van PSV-speler Mendez moest leren kennen! Een van de armste dorpjes die ik gezien heb hier, en alle inwoners zijn negers het resultaat van het slaventijdperk. En daar was dus het trapveldje van Mendez. Toen ik uitstapte had ik meteen allerlei kindjes om me heen, zeker toen mijn moeder zei dat ik de buurvrouw ben van Mendez haha.
Het dorpje is een vruchtbare kweekvijver van voetballers, verschillende succesvolle voetballers (nacionaal en internacionaal) zijn daar geboren. En dan zie je ineens tussen alle arme kindjes een dikke vet Ford rijden, wat de vader was van een van de voetballers. En tussen alle hutjes die bijna in elkaar vallen van ellende wordt een huis van drie verdiepingen gebouwd, waarschijnlijk met geld uit de voetbalbusiness. Ik had pech want ze zeiden me dat ik Mendez op een dag na mis gelopen was! Beetje jammer,..!
En toen gingen we dus nog naar een zus van mijn oma, waarvoor we de hele trip naar Ibarra gemaakt hadden (4 uur in de auto). Heb de stad niet echt goed leren kennen want het was al 20:00 s avonds maar goed. Ben er geweest!

Verder ben ik gister, weer een weekje verder, naar een feest van uitwisselingsstudenten in Ambato geweest..ook weer leuk..!
En dan begint het echte aftellen nu toch echt..! Over drie weekjes sta ik op dit moment op Nederlandse bodem..
Het is voor mij haast niet voor te stellen, maar heb er stiekem toch wel weer zin in!
Ik beloof dat er nog een berichtje komt voor ik op het vliegtuig stap!

Heel veel liefs!
En mams, tevreden? ;)

  • 15 Juni 2008 - 08:49

    Moeders:

    Of je nu ver weg bent, of dichtbij, moeders blijven altijd zeuren :(
    Een dikke 10, en superjaloers, ook al mag dat niet als ouder zijnde.
    zeurzeur: ondertiteling?
    grapje :)

  • 16 Juni 2008 - 22:45

    Sander:

    Jahja iq moed er eauk ietz van zeche..
    spelluh blijvt moeiluk,
    nacionaal EN internacionaal

    leuk stukje en foto's, dat nederlands(/elsendorps) pak over een paar weken maar weer op :)

    xxx

  • 17 Juni 2008 - 06:10

    Maaike:

    Hello, oranje boven in ecuador. Vandaar dat Nederland steeds met zon grote cijfres wint, holland heeft fans over de hele wereld; ecuador, zuid-afrika en suriname:)
    Fotos zien er weer super mooi en leuk uit. Beleef nog even de tijd van je leven in ecuador want de dagen tellen al af!!
    Nog super veel plezier aan de evenaar!!
    Liefs

  • 17 Juni 2008 - 08:58

    Nicole :

    Nog even een berichtje vanuit nederland..
    Morgen nacht ga ik naar Italie.. de zomer doorbrengen :)!
    We spreken in September snel een keer af als ik terug ben!!

    Nog veel plezier de laatste paar weken daar!

    Xx

  • 17 Juni 2008 - 11:42

    Danielle :

    Ik zie oranje en ELSENDORP in Ecuador:)! Ziet er goed uit! Doe ze daar maar mooi aanmoedigen, dan komt het vast wel goed.. De foto's zien er ook weer heel leuk uit! Geniet nog van de laatste daagjes daar.. Groetjes uit Venhorst, ook zo'n bekende plek ;) liefs x

  • 17 Juni 2008 - 12:17

    Marjon:

    weer hele belevenissen, meer dan ik nu in mijn vakantie;) nog even genieten!:)
    x

  • 17 Juni 2008 - 14:16

    Inge:

    haha je zei dat het 4 uur rijden was en ik dacht niet eens meer.. wow dat is lang, maar vond het behoorlijk dicht bij..;)

    Veel plezier nog!

    xx Inge

  • 17 Juni 2008 - 20:07

    Karlijn:

    Haha heb jij nu ook de geboorteplaats van Mendez meegemaakt? Mijn gezin nam mij hier na 1 week mee heen en ik had geen idee waar we heen gingen. Eerst ging het over een varkensstal(volgens het woordenboek) en daarna naar een commune met negers haha. Ik kwam er een week later achter waar ik geweest was ;)

    Tot snel geniet ze nog ;)
    Kus!

  • 18 Juni 2008 - 09:01

    Sven:

    Heey,

    Weer een heel leuk verhaaltje... jammer dat je Mendez niet gezien hebt!!Ik zie je vast wel over een paar weekjes.. Ik ben nu sinds 2 weekjes terug.. En het is nog steeds wennen...

    Kuss Sven en nog veeeel plezier!!!

  • 19 Juni 2008 - 08:57

    Anouk:

    Hey Evelien!!
    Je hebt alweer van alles gezien!!Alleen jammer da je Mendez net gemist hebt zeg ;) dan in NL maar weer haha Je hebt bij die trein nou wrschijnijk wel het geluk gehad dat je ondertussen nog ff naar de wc kon...Wij hadden daar minder geluk bij (voor verhaal vraag ons Moniek;) haha!)Ik wens je nog veel plezier de laatste weekies, geniet ervan!
    Groetjes Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 46680

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 April 2014

Stage in Canada

26 Oktober 2011 - 23 December 2011

Op bezoek bij Jordi in Zuid-Afrika..! :)

19 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Terug naar Ecuador..!

22 Augustus 2007 - 05 Juli 2008

Een jaar naar Ecuador!

Landen bezocht: