Eef in Maaikes salamanderparadijs! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu Eef in Maaikes salamanderparadijs! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu

Eef in Maaikes salamanderparadijs!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

29 Mei 2008 | Ecuador, Latacunga

En daar zijn we weer met een update vanuit het zonnige Ecuador..Jawel eindelijk een zónnig Ecuador! Na maanden regen, overlast, wegspoelende aarde, kou en nog meer overlast lijkt er een einde te komen aan het regenseizoen! En dus is Eef eindelijk een beetje bruin aan het worden!

Dat was het begin van mijn vorige berichtje, dat nog in mijn website opgeslagen stond..Het is van een paar weken geleden toen ik vol goede moed begon aan een nieuw berichtje maar wat ik niet afgemaakt heb. En ik ben bang dat nu weer hetzelfde gaat gebeuren want het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb, en ik heb niet zo heel veel zin om aaaalles te vertellen dus het wordt een (zeer) beknopte samenvatting!
Het regent nu in ieder geval, het is koud, maar ik ben wel bruin geworden waaaaant ik ben naar Galapagos geweest! Vandaar mijn titel, maar dat leg ik later uit want het beste moet je voor het eind bewaren dus begin ik eerst met mijn afgelopen maand!

Ik ben met mijn sportschool naar de Ilinisas geweest, dat zijn twee vulkanen hier dicht in de buurt. We hebben een hele mooie wandeling gemaakt, en uiteindelijk kwamen we uit bij een warm-water-waterval. Ik wist niet dat dit op het programma stond dus had mijn bikini niet bij, maar sommigen hebben wel gezwommen. Het was in ieder geval heel erg mooi!
Ik heb met wat vrienden een surpriseparty gehouden voor Carolina, mijn beste vriendin hier. En in diezelfde week ben ik naar het concert van Mana geweest! Mijn neef uit Quito had me uitgenodigd. Mana is een band uit Mexico met heerlijke romantische rock zeg maar..een mix..Echt geweldig. Carolina ging daar ook heen met wat vrienden dus waren we met een gezellig groepje. Een geweldige avond gehad! En daarna werd ik uitgenodigd om met Gabriel naar Riobamba te gaan. Daar waren de feesten ´van´. (Iedere stad heeft hier zijn feesten om te stichtingsdatum te vieren) En dus daar het heel weekend gefeest, optochten gekeken, en nog meer gefeest. Erg gaaf :D

Daarna werd ik uitgenodigd door Miss Latacunga om mee te gaan naar een openingsdag van de ´Olympische Spelen´ voor kindjes met een handicap. Was heel lief om het te zien, al die kindjes helemaal gelukkig, rennend, fietsend, ballenn gooiend alsof hun leven er vanaf hing, ben honderd keer doodgeknuffeld...Een voldaan gevoel daarna haha..

Daarna was het weer weekend en kwamen er wat vrienden uit verschillende steden om Latacunga te leren kennen. Nou is mijn geweldige stad niet zo heel geweldig dus hebben we het bij heel veel bijkletsen, film kijken en pizza eten gehouden. Zaterdags zijn we naar Riobamba gegaan want sommigen kenden die stad nog niet. Was ook weer heel gezellig.

Toen was het Koninginnedag..! Daar heb ik hier helemaal niets van gemerkt. Die dag (of eigenlijk de hele week) waren er feesten van mijn colegio...En dus opendagen, veel saaie programmas met literatuur, muziek en ieder vak presenteerde wat. Wij, Liina Nik en ik, hebben onze organisatie gepresenteerd. Was erg leuk, we hadden allerlei spulletjes uit onze landen meegenomen, fotos in een PowerPoint om te laten zien waar we vandaan komen en wat we hier allemaal gedaan hebben...Geslaagde dag! En als toetje belde mijn lieve Papas-verjaardag-feestvierders op! Helemaal gezellig, veel te lang gebeld..maar heel leuk!

En toen weer een nieuwe ervaring,..de eerste mei was namelijk dag van de arbeid en dus geen werk of les. En hebben we met vrienden van mijn familie hier in huis krab gegeten. Ecuadoriaanse krab. En die moest eerst gewassen worden (nog halflevend), en jawel ik met mijn krabbentrauma..heb krabben gewassen..! (En daarna lekker opgegeten)..Ik heb al mijn 10 vingers nog, en stiekem ben ik heel trots op mezelf haha!
Die zaterdag was een nieuwe ervaring voor mijn zusje want we zijn samen naar Quito gegaan..De eerste keer zonder haar ouders voor haar. We zijn kleren en schoenen wezen kopen, gegeten bij onze grote gele M-vriend (de eerste keer in 9 maanden!)..hele gezellige dag! :)

Weer een nieuwe week,...wat afgesproken met vrienden na school, lekker naar de Spa geweest..allemaal heel gezellig. En nog iets heel grappigs! Ik zat in het park mijn post te lezen (bedankt familie en Maaike!) en toen kwamen er drie mannen voorbij..En die vond ik verdacht ´Europees´, en dus had ik ze aagesproken. Kwamen ze verdorie uit Belgie en Nederland! Dus tijd staan kletsen en toen hebben ze me uitgenodigd om een biertje te gaan drinken. Zo grappig, dat gebeurd dan zomaar en maakt je dag weer speciaal.

Toen was het Moederdag,..de hele dag gezellig met de familie bij oma..Basketbal, eten nog meer basketbal en daarna nog meer eten..Gezellig gezellig!

En toen was het dan echt zo ver,..mijn laatste schooldag! Stiekem vond ik het helemaal niet zo erg want ik heb het nooit zo heel geweldig gehad op school maar toch een jaar daar gezeten. En dan dringt het door dat je langzaam afscheid moet gaan nemen van de dingen hier. Een paar klasgenoten hadden een kadootje gekocht (een belachelijke maar leuke muts haha) met een lieve kaart..Helemaal lief!

Eigenlijk zouden we die maandag daarop naar Galapagos gaan maar de datum werd verzet dus hadden we een in-de-plaats-van-activiteit verzonnen. Ik ben een vriend in Santo Domingo op gaan zoeken. Een weekend lekker warm weer want dat is richting de kust. Daar de stad en zijn familie leren kennen, uitgeweest, en zondags naar een indianenstam geweest.

En toen donderdags was het echt zo ver,...Eindelijk naar Quito! Voor de reis naar Galapagos! :D:D

Goed,..mijn trip naar Galapagos!
Donderdag zijn we naar Quito gegaan, daar zijn we samengekomen met studenten uit andere steden. We waren met z´n 12. Nadat we onze rugzakken in het hotelletje hadden gedumpt zijn we naar Plaza Foche gegaan (beetje te vergelijken met Stratum) want die avond zou Liga (het PSV van Ecuador) tegen San Lorenzo uit Argentinie spelen voor de Copa Libertadores (UEFA/Champions Legue). Ze wonnen de kwartfinale dus groot feest, en dat hebben we gewoon lekker wannabe meegevierd. Om 4 uur lagen we allemaal ´redelijk´ aangeschoten (lees: knetterzat) in ons veel te harde bedje van het hotel. Om 6uur moesten we alweer met onze koffers op de stoep staan want een taxi kwam ons ophalen voor het vliegveld. De taxichaufeur had allerlei tips om onze ´chuchaci´ (kater in het Spaans) weg te werken, hij gaf ons nog korting ook haha! Na een rustige vlucht, die toch niet zo rustig is met alcohol in je bloed haha..kwamen we aan op het paradijsje..GALAPAGOS! Een paradijs voor iedere natuurliefhebber, en voor Maaikes want het stikt er van de salamanders (leguanen) in alle soorten en maten haha..Nou kan ik alles in detail uit gaan leggen..maar dat is teveel informatie en dan worden jullie te jaloers dus ik zeg:
Zon, schildpadden, plantjes, kriebelbeestjes met moeilijke namen, mountainbiken, zwemmen in een kloof van 12 meter diep, witte stranden, waterleguanen, salamanders, snorkelen, paardrijden op de rand van een vulkaan, zwemmen met zeehonden,pinguins, haaien en mooie vissen, heerlijk eten, vogels met blauwe, rode of witte voetjes, elke dag wakker worden in een nieuwe baai, niet douchen alleen maar zwemmen, gezelligheid,..GEWELDIG!
Ik heb echt de vakantie van mijn leven gehad,..heel veel fotos gemaakt en het liefst zet ik ze allmeaal op mijn site maar dat gaat natuurlijk niet.
Ik heb ook fotos gemaakt met een onderwatercamera maar die zijn niet zo heel gaaf geworden, dus die zien jullie in Nederland wel. En mijn kick-foto heb ik niet, die heeft een vriend, namelijk met een zeehondje..Geweldig maar die komt later!

Ik wil aan iedereen verplichten om een keer naar Galapagos te gaan. Het is prachtig, geweldig, indrukwekkend en ook teringduur..Maar het is het echt waard. Ongelofelijk!
Ik zal het allemaal in geur en kleur vertellen als ik weer terug ben in Nederland,..want dat staat over 36 nachtjes alweer te gebeuren! Aaahaah! Echt heel snel al..!

Ga nu het berichtje en mijn fotos op het internet knallen..!

Ik bedenk nu dat tussen het laatste en dit bericht meer dan een maand zit, als dat nu weer gebeurd..betekent dat dat mijn volgende berichtje vanuit Nederland zal zijn, daar wil ik niet aan denken..Dus ik beloof een snellere update dan deze keer!

Chao amigos!

  • 30 Mei 2008 - 02:36

    Eef:

    Het zijn niet zo heel veel foto´s maar mijn fotoruimte is bijna op! En mijn camera was een dag een beetje ziek door al het water..Dus eh ik nodig jullie uit om fotos te komen kijken in Nederland :)

  • 30 Mei 2008 - 06:40

    Maaike:

    Sallies sallies en nog meer sallies:) Dat werd zeker de vakantie van mijn leven:) Ben blij dat jij dat ook zo hebt ervaren. Zo te lezen heb je je daar helemaal uitgeleefd en heel veel mooie dingen gezien!! Ben zeker benieuwd naar alle foto's maar dat komt zeker wel goed!!
    De laatste paar weken in Ecuador, zet hem op en have some fun!! En dan ben ik stiekem wel weer reuze blij dat je weer terug bent in het nu natte en koude Holland!!
    Maak er nog wat van de laatste paar weken:)
    Xx

  • 30 Mei 2008 - 06:58

    Danielle :

    Haha, al die enge beestjes! Het zou niks voor mij zijn die sallies;) Maar het lijkt me wel super om de Galapagos een keer gezien te hebben.. En jij bent nu zo'n geluksbal! Mooie foto's :) Have some fun de laatste paar weekjes, want die gaan snélll! x

  • 30 Mei 2008 - 07:04

    Jasper:

    Ha evelien!
    Nog maar een maandje hè.. Tijd vliegt voorbij! Zo te horen (/lezen) heb je het goed naar je zin! Geniet er nog maar ff van (zolang het nog kan)!!!

    PS: ben benieuwd naar je bball-skils als je straks terug bent;)

    Doeii Jap

  • 30 Mei 2008 - 08:07

    Nicole:

    Wat gaaf om deze ervaringen te lezen en die geweldige foto's te bekijken, je hebt me ook zeker niet jaloers gemaakt haha!
    Nog maar een maandje.. Geniet er nog van!!!
    Ik zit over 3 weken al in Italie dus ik zie je pas in September.. Dan neem ik alle tijd voor al je mooie verhalen en foto's, ben heel benieuwd!
    Xx

  • 30 Mei 2008 - 08:14

    Marjon:

    hey, klinkt goed, maar je had er dan ook echt veel zin in! ik vond het al raar dat ik de donderdag nog een berichtje kregen terwijl je gezegd had aan de telefoon dat je maandag vertrok haha. meid nog genieten de laatste weken! heel veel liefs.. (ook van mams)

  • 30 Mei 2008 - 09:07

    Ann:

    Ha Mientje!
    Wauw!! Jan & z'n familie hebben het daar maar wat goed!! Of niet?! Ik zal zorgen dat Pony zadelmak is als je terug bent kan je hier het bos ook onveilig maken ha ha.. Nou Eef geniet ervan en tot snel!!! Jippie!!

    Dikke kus Ann

    Ps. Helaas is het familie-basketball-toernooi al geweest, dan had je je bball-skills kunnen tonen!

  • 30 Mei 2008 - 10:04

    Mama & Anneke:

    Ha Eef! Hierbij hebben we je weer genoeg fotoruimte gegeven!! Dus kom maar op met de foto's..

    xXx Mams & Ann

  • 30 Mei 2008 - 11:34

    Jordi:

    Galapagos lijkt me inderdaad super:) Al die verschillende beestjes en plantjes.. En ik geloof ook meteen dat het een paradijs moet zijn voor Maaiketjes, Ik had er niet meer aan gedacht maar ik kan nu weer precies horen ( in mijn hoofd dan ) hoe Maaike dat zegt: Sallies :D
    Ik kom graag je foto's bekijken van dat mooie land maar dat moet nog even wachten.

    Nog heel veel plezier in de laatse maand maar dat moet zeker gaan lukken!!

    Toedels

  • 30 Mei 2008 - 15:09

    Bart:

    Heey Evelien,

    Haha Mr Krabs, als tim het maar niet leest. Die spongebob fan. Veel plezier nog daar, zien je binnenkort. Wij (de stam) zijn dan wel op vakantie, maar daarna zien we je wel ;)

    xx

  • 30 Mei 2008 - 17:43

    Jilles,,:

    Hola chica! =)

    Mooie foto´s! Ziet er echt super uit daar in Ecuador! Geniet nog maar even een maandje van en ik zie je wel weer in nl!

    Un beso!

  • 30 Mei 2008 - 18:29

    Jolein:

    Que bonitas estas fotos..! Om je verhaaltje & je foto's samen te vatten zou het ongeveer zijn: Overweldigend, natuurschoon, relaxen en volop genieten..?!
    Ik had ook nog even de moeite genomen om je zoek-de-10-verschillen-raadsel op te lossen, nou ik ben zo ver gekomen:
    Blank huidje - Bruin huidje
    Mooie sieraardjes - zandkorrels
    Geen rimpels - rimplie one
    Vijf vingers - Drie vingers
    Normaal neusje - Gekke gaatjes
    En verder kwam ik niet maar ik weet wel zeker dat ze 1 ding overeenkomen: Tevreden snoetjes :D
    Die 36 dagen (inmiddels 35) zullen voorbij vliegen maar ik hoop idd nog wel op een update, blijft leuk om te zien :D..
    Veel plezier en toi toi toi,
    Grussen aus Holland (met de EK knaller; snitzel snitzel snitzel (??).. ik vind hem minder)

  • 30 Mei 2008 - 19:10

    Linda:

    Hee!
    Super hoor, die Galapagos! Enne die 10 verschillen kan ik wel heel moeilijk vinden ;)
    Geniet er nog van!

    Kusx Linda

  • 31 Mei 2008 - 19:58

    Ha Eef:

    Ik zag een Crusty Crab en een 4-daagse shirt!!
    Je inschrijving is bevestigd, dus ga maar aan het oefenen.
    Je fotoruimte is geen probleem meer, maar je camera?!! Owee als die het niet overleefd.:(
    Super trip gehad, nu nog de Cotopaxi?!
    Keep up the good work,
    kusjes mama

  • 31 Mei 2008 - 20:09

    Marlon:

    Ik ga je berichtje thuis weer lezen. Ben benieuwd naar het verhaal! Niet zo lang meer voor jou.. en voor mij nog maar 10 dagen langer! Voor je het weet zien we elkaar weer in Nederland.. Maar ik ga ook eerst nog iets doen aan mijn kleur hier!!

    Heel veel liefs uit Suriname

  • 01 Juni 2008 - 11:44

    Marieke:

    Hee Eef!

    Uiteraard gun ik je dit allemaal van harte, superleuk! Je begrijpt natuurlijk ook wel, dat ik stiekem ook wel jaloers ben ;). Toch denk ik dat het maar goed is dat ik daar niet met een mountainbike tussenstond. We weten allebei dat dat waarschijnlijk fout was gegaan :P.

    Nogmaals: blijf nog even genieten daar en dan zie ik je gauw in Nederland.

    Liefs

  • 11 Juni 2008 - 17:36

    Ria En Jan :

    Hoi evelien weer een mooi verhaal met schitterende fotoos,die met de schildpadden zijn erg mooi, jij kunt terugkijken op jaar dat je never en nooit meer zult vergeten, en wij kijken uit naar de dag dat je thuiskomt!!! tot over ongeveer 25 nachtjes

    xxx jan en Ria

  • 19 Juni 2008 - 09:11

    Anouk:

    Hey!
    Sorry nog voor deze late reactie maar wou toch nog ff reageren :D echt superleuk wat je daar allemaal doet!!Ben jaloers!!Was je op de boot niet zeeziek geworden?! En over die verschillen, ik denk da die schildpad ietsjes ouder is :P haha
    Groetjes Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 46684

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 April 2014

Stage in Canada

26 Oktober 2011 - 23 December 2011

Op bezoek bij Jordi in Zuid-Afrika..! :)

19 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Terug naar Ecuador..!

22 Augustus 2007 - 05 Juli 2008

Een jaar naar Ecuador!

Landen bezocht: