De eerste dagen in Ecuador - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Ecuador - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Ecuador

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

25 Juli 2011 | Ecuador, Latacunga

De meesten zijn al op de hoogte, maar we zijn dus veilig aangekomen!
Het is inmiddels alweer maandag wat betekent dat de eerste week(!) er al bijna op zit!
Op dit moment ben ik ´thuis´ en zijn mams en Anneke op de Galapagos eilanden aan het genieten, dus heb ik tijd genoeg om even een verhaaltje te tikken.

Wij zijn dinsdagavond om 23:30 aangekomen in Quito .. en toen we aankwamen stonden Jorge en Vicky druk te zwaaien voor de raam .. en toen we door de duane waren bleek daar nog eens een heel elftal te staan: de rest van het gezin, oom, tante, neef en Carolina (een goede vriendin) met een vriend. Echt helemaal leuk! Was echt een complete verrassing.
Daarna zijn we naar Latacunga gereden waar we woensdag een beetje gechillt hebben en door de stad gewandeld hebben. Voor mama en Anneke een goede eerste indruk van Ecuador. Erg grappig om te zien dat zij steeds foto´s maakten van dingen waar ik eigenlijk al niet meer over nadenk.. Eind van de middag hebben we samen met Aida, de huishoudster, en haar kinderen een wandeling gemaakt door de velden bij ons om het huis .. erg gaaf want zij kent daar precies de weg. Haar moeder was de koeien aan het melken dus daar gingen we kijken,.. dit gebeurt natuurlijk ouderwets op een krukje en met de blote handen. Het verschil tussen het huis waar ik woonde en dat is echt supergroot, dus wederom een goede indruk. De volgende dag hebben we ons wekkertje vroeg gezet en zijn we naar een markt in Saquisili (dorpje hier verderop) gegaan waar 'echte' indianen wekelijks nog hun handeltje verkopen: koeien, varkens, cavia´s, lamas, kippen, vissen maar ook inrichting voor het huis, kleren, alles wat je maar kunt verzinnen!

Donderdagmiddag zijn we naar Quito gegaan met Jorge en Paty (vader en moeder) en zijn we nog naar het oude centrum van de stad gegaan. 's Avonds hebben we in het appartement van de familie geslapen omdat vrijdagochtend de geluksvogels naar de Galapagos zijn vertrokken.
Ik ben daarna in Quito gebleven om vrijdagmiddag met Carolina af te spreken en eens flink bij te kletsen. Dit was helemaal leuk! ´s Avonds nog even de stad ingegaan.
Zaterdagochtend dacht ik dat het wel leuk was om bij ´oom´ en ´tante´ in Quito op bezoek te gaan dus die maar even gebeld. Ik had goed en wel opgehangen toen nicht Sofia opbelde: ik hoorde dat je langs wilde komen, over 10 minuten sta ik op de stoep..we gaan naar de feesten van Machachi (wederom een dorp in de buurt)! En dus zat ik om 9u in de auto richting ´de feesten van Machachi´. Erg leuk! ´s Middags een optocht van heeeel veel paarden, muziek etc.. later helaas veel dronken mensen en dus zijn we naar de boerderij gegaan waar we bleven slapen. Allemaal helemaal top!
Gistermiddag nadat ik terug was uit Machachi in de auto gesprongen en naar een tante geweest waar bijna de hele familie was. Omdat ik kwam hadden ze speciaal cavia klaargemaakt! (Ja dat is hier een feestmaal haha). Flink geouwehoerd met de familie en s avonds dus tevreden naar bed!

Vanmiddag ga ik afspreken met een vriend (Jose) die inmiddels ook een kindje heeft dus dat is erg leuk. Verder ga ik vandaag en morgen uitzoeken waar ik Anneke en mama mee naar toe zal gaan slepen de 10 dagen die we nog hebben na de Galapagos.

Verder is het terug zijn wel heel apart. Het zijn heel veel emoties op een hoop .. het terugzien van de familie, weer in 'mijn' bedje slapen .. en dan Anneke en mama die er ook zijn .. Spaans praten, vertalen, .. rare vragen beantwoorden en weer wennen aan het cultuurverschil. Het voelt een beetje alsof ik een jaar lang een blinde liefde heb gehad voor het land, en het nu met een nuchtere blik bekijk. Want wat is het eigenlijk ook een teringzooi,.. Ik snap nu wel beter wat het land met me heeft gedaan en waarom,.. tegelijkertijd zie ik ook weer heel veel dingen waardoor ik denk, jup daarom heb ik het zo naar mijn zin gehad! Van niksen in het appartement, binnen 10 minuten in de auto naar een feest .. het kan hier allemaal!
De komende week (vanaf woensdag) aan mij dus de plicht om de mooiste plekjes aan Anneke en mama te laten zien!

Ik weet niet of er nog een update komt, maar dat zien we vanzelf! Verder hoop ik dat het daar inmiddels wat meer zomer is geworden..!

Veel liefs uit Ecuador!

  • 25 Juli 2011 - 19:31

    Annelot:

    Leuk Eef om even wat van je reis te lezen :) Heel veel plezier nog daar!
    Liefs!

  • 25 Juli 2011 - 20:26

    Floor:

    Klinkt goed Eef! Leuke foto's ook. Heel veel plezier nog, xx

  • 26 Juli 2011 - 18:00

    Marian:

    Wat een leuke verrassing dat er zo veel mensen op het vliegveld aanwezig waren om jullie te begroeten!
    Ben benieuwd hoe mama en Anneke het hebben gehad op de Galapagos.
    Nog een heel fijne tijd daar, en doe mama, Anneke, Vicky en de rest van de familie de groetjes van ons.
    Liefs Nico en Marian

  • 28 Juli 2011 - 14:43

    Mama:

    Yep, we zijn er weer, herenigd met Ebe
    Galapagos was super, nu nog even de rest van Ecuador :)

  • 29 Juli 2011 - 08:23

    Jasper:

    Hoe ziet jullie programma er verder uit?? Dan kan ik het e.e.a. gaan volgen via google maps :) Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 46668

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 April 2014

Stage in Canada

26 Oktober 2011 - 23 December 2011

Op bezoek bij Jordi in Zuid-Afrika..! :)

19 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Terug naar Ecuador..!

22 Augustus 2007 - 05 Juli 2008

Een jaar naar Ecuador!

Landen bezocht: