´The big three´ - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu ´The big three´ - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu

´The big three´

Door: Anneke, Mama en Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

30 Juli 2011 | Ecuador, Baños

En toen waren we weer met drie! Afgelopen woensdag zijn mama en Anneke terug gekomen van 6 dagen Galapagos! Wat was dat bijzonder! We hebben veel gezien en gedaan maar vooral genoten van de eilanden en haar bewoners. Gewandeld in de highlands, gesnorkeld met zeeschildpadden, zeeleguanen, zeehonden en héél veel mooie vissen en genoten van de gastvrijheid van de Galapapa´s. Het was een bijzondere ervaring en eentje om nooit te vergeten!
Terwijl wij heerlijk van onze mini-vakantie aan het genieten waren heeft Evelien haar huiswerk goed gedaan en een hele mooi route uitgezet door Ecuador voor ons. Eenmaal terug in Latacunga hebben we het nodige gewassen en samen met de familie ´Pinchoes´ gegeten, een enorme satéprikker met worst, vlees, vlees en worst geserveerd met een gekookte maiskolf, de nodige groenten en een glaasje vino tinto. Een gezellige avond met de familie Sanchez! Met als gevolg een behoorlijke after dinner dip. Op tijd naar bed dus want de volgende ochtend vertrokken we richting het Amazonegebied, Baños om precies te zijn. En kon ons backpack avontuur starten wat de familie van Evelien maar vreemd vond. Want waarom willen we toch zo nodig met een backpack op reis? Omdat dit ons alle vrijheid geeft en we kunnen gaan en staan waar we willen!
Baños is de poort naar het Amazonegebied vanuit de Andes. Een lief klein stadje omringd door bergen en aan de voet van de Tungurahua vulkaan. Vanuit hier hebben we een dagtocht gemaakt om zo wat verder het Amazonegebied in te kunnen gaan. Het vochtige klimaat en bijbehorende flora en fauna, kano tocht over de Rio .. en echte Quichua indianen aan de waterkant gezien. Wederom indrukwekkend!
Vandaag hebben we de Ruta de las Cascadas gefietst met onze mountainbikes, dus van waterval naar waterval. Met als hoogtepunt een douche bij de Pailon del Diablo. Gelukkig terug bergopwaarts achter in een camionetta.
Nu staan we klaar om de bus terug naar Quito te nemen om daar vanavond bij Oom Marco en Tante Leo te logeren. Want morgen gaan we met de gehele familia naar Mindo, een natuurgebied ten noorden van Quito met als het goed is heel veel mooie vlinders en vogels.
Tot dusver heel veel indrukken, zoveel zelfs dat we ze nog aan het verwerken zijn! Het gaat allemaal goed met ons en we genieten er volop van! Volgende week staat de kust op de planning met hopelijk walvissen spotten en wat zon!

Saludos y hasta luego!

Evelien, Anneke en Mama

• 31 Juli 2011 - 16:57

Maaike:

Kijk is aan de dames zijn weer getroffen met het backpack virus!:) Zorg maar dat je dat virus daarhoudt, want we moeten weer wachten tot volgend jaar zomer;) (iig ikke)..
    Maar klinkt erg goed dames, heerlijke gevarieerde vakantie, all inclusive met avontuur, spanning en chill momenten!
    Geniet ze nog een dikke week met zijn alle!!

Liefs vanuit het bijna zonnige Venhorst

• 01 Augustus 2011 - 14:28

Jordi:

oei oei, wat klink dat allemaal goed daar! Ik hoop dat de kust ook nog super is en dat de walvisjes een sprongetje voor jullie maken! Heel veel plezier nog daar!

Afrikaanse xx

• 02 Augustus 2011 - 12:18

Nico En Marian:

Hallo Dames
    Wat hebben jullie al veel ondernomen en gezien!
    Leuk om dat allemaal een beetje te kunnen volgen.
    En moeders bijna gewurgd door een aap (foto), willen jullie een beetje beter op jullie moeder passen?
    Geniet er nog flink van want volgende week begint de 5 daagse weer.
    We zijn benieuwd naar de foto's die jullie ongetwijfeld heeeel veel gemaakt hebben.

Liefs Nico en Marian

• 05 Augustus 2011 - 08:21

Anne:

Oeeeh Eefje en fam, me is jealous!!

ai ai, Ik denk dat ik ook maar eens ga opperen om een reisje te maken met mamlief en zuslief!

Ziet er echt super nice uit! Me likey!
    Geniet nog even daar en neem het mooie weer mee naar Nederland!

ciao ciao,
    Anne