Eng eten en enge honden! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu Eng eten en enge honden! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu

Eng eten en enge honden!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

15 September 2007 | Ecuador, Latacunga

We gaan verder waar ik gebleven was! Ik heb nu eindelijk rustig de tijd om eventjes bij te kletsen/krabbelen/mailen..
Hopelijk gaat het nu dan ook echt lukken om de eerste foto´s aan jullie te laten zien!
Ehm wat heb ik ondertussen alweer allemaal uitgespookt hier? Zoveel dat ik goed na moet denken om niets te vergeten .. ik zal beginnen bij het vorige weekend..
Na beseft te hebben dat mijn eerste week voorbij gevlogen was op school, was het dan vrijdagmiddag. Toen ik thuis kwam stond de halve tuin vol met emmers met daarin allemaal hele mooie bloemen die ik in Nederland nog nooit gezien had. Juist ja, Evelien gaat bloemschikken met ´Mams´..Zaterdags zou er namelijk een feest op de tenniclub zijn, en mijn gastmoeder die gek is op bloemen (Hollanda? Tulipan!) en bloemschikken zou voor de bloemstukjes zorgen. Na de hele namiddag de crea-bea uitgehangen te hebben, gingen we de bloemstukken wegbrengen. Gewapend met handschoenen en das want het was ondertussen goed koud geworden, zoals het hier eigelijk iedere avond koud is. Eenmaal aangekomen op de tenniclub konden we het terrein niet op, na ongeveer drie kwartier voor de poort te hebben gewacht, ja ze hebben hier een engelengeduld waar je U (met hoofdletter) tegen zegt, ging de poort eindelijk open omdat er iemand uit het park kwam (dat park, daar zit een tiental clubs gevestigd en er wonen mensen, ingewikkeld verhaal..) Na nog een half uur gewacht te hebben op iemand die misschien het gebouw open kon maken, hebben we de bloemstukken op de stoep gezet en zijn WE naar huis gebibberd. Deze avond was echt zo typisch, gewoon rustig wachten totdat er misschien iets gebeurd, maar misschien ook niet ..
Goed de volgende dag was dus het feest, wederom een echte typische dag waarvan ik niets begreep. Om 11u gingen we even de stad in, toen vroeg m´n gastzusje wat ik aan zou doen..vanavond? Nee het feest begint al om 11u...Nu? Ja nu .. Oh .. Goed na twee uur gestress met kapsters, manicures en huilende Antonio gingen we naar huis, want om 13u zouden we gaan .. ik stond om 13u gestreken en wel te wachten, uiteindelijk vertrokken we om 13:45 .. Op het feest hebben we vet lekker gegeten, gedanst uiteraard want ´feest´ staat hier gelijk aan de salsa ..
De volgende dag stond er een ander feest op het programma, namelijk van de Jehova-bijeenkomst..Ik wist niet precies wat ik moest verwachten, maar het was wederom heel erg gezellig met veel lekker eten, muziek en dus dans ..
De voglende dag begon week twee van school .. deze week was nog gezelliger dan de andere .. Ik begin me in de klas al thuis te voelen, en heb al maatjes gemaakt haha .. En ik ben meegevraagd na school.. veel te lekker ijs eten (zit wel goed met die 10 kg.) en nieuwe Ecuadoriaanse gerechten zoals cortados, wat smaakte naar lever maar het bleken allerlei koeieningewanden te zijn. Nou hou ik absoluut niet van lever, en dus ook niet van deze stiek-achtige lekkernij, de tripas misci (ik denk dat je het zo schrijft) beviel beter, tot ik er achter kwam dat dit (volgens mij ook van de koe) darmen waren .. Goed de keer daarop aten we geen enge ingewanden maar salchipapas..frietjes met een soort knakworstje! :)

Ehm en wat verder nog .. ik heb al allerlei uitstapjes op het programma staan..
30 September gaan we allerlei typische gerechten verkopen om geld op te halen, want het is een traditie dat de examenklas (waar ik dus in zit) op het eind van het jaar een uitstapje gaat maken .. Dat uitstapje schijnt een hele happening te zijn, want je moet iedere maand 10 dollar betalen, keer 8 maanden..Plus het opgehaalde geld..ik ben benieuwd!
Verder willen ze over twee weekjes met de klas naar de Cotopaxi .. ik begin bijna 6VWO taferelen te ontdekken haha..
Verder ga ik vrijdag eindelijk naar de zon! We gaan een weekendje naar Guayaquil .. dat moet echt mooi en warm zijn, dus ben benieuwd!

Verder wordt hier de Spaanse versie van Jeroen van der Booms ´Jij bent zo´ doodgedraaid op de radio .. Wat een nepperd die Jeroen haha!
En vandaag gebeurd er nog een ander klein wondertje .. Moskau kwam namelijk op de radio! Dat wij dat in de bus luisteren omdat Ruud dat leuk vindt á la .. maar hier op de radio in Ecuador..ik snap er nog steeds niets van! Verder draaien ze hier ongeveer alle liedjes die wij ook kennen, maar dan in het Spaans..

De muziek is niet het enige wat zo anders is .. Deze week kwam ik er namelijk achter dat onze schooltuinen, paden en alles bijgehouden worden door kinderen! Ik kan er nog steeds niet bij met m´n verstand, maar het is echt waar. De hele dag lopen ze te sjouwen in veel te vieze oude kapotte kleren.
En op straat breek je ongeveer de hele dag je nek over alle honden die hier op straat rondlopen. Stiekem baal ik dat ik mijn spuitje tegen hondsdolheid niet gehaald heb ;) Nee gelukkig bijten ze niet, maar het is wel vreemd natuurlijk!
Het kan hier allemaal!

Ehm .. ik geloof dat ik verder wel een beetje uitgebabbeld ben .. ik ga nu proberen de foto´s op de site te knallen..!


Tot de volgende keer maar weer!
Muchos besos! .. Aan kussen en knuffels geen gebrek hier trouwens! Ik moet nog steeds aan het hallo-en-doei-kussen wennen, in het algemeen zijn ze hier trouwens erg knuffelig! Moeten ze in Nederland ook maar eens invoeren! :)


Ciao amigos!

  • 15 September 2007 - 21:36

    Jilles,,:

    Hey Eef!

    Leuk dat het zo goed gaat in Ecuador! Sommige dingen zoals het oneindige wachten op niks en het vele eten komen erg bekend voor! ;)
    En vorige week zat ik in de kamer en toen kwam hier ook Moskau voorbij op de radio! Heb me helemaal dood gelachen maar de mensen snapten het niet (is misschien maar beter ook ;) )
    Veel plezier op je reisjes :)

    Besos, jilles

  • 16 September 2007 - 09:42

    Ruud Van Haandel:

    Moskau, Moskau, lalalalalalala!!

    Niet te geloven! "Moskau" in Ecuador op de radio! Lachuh!
    Leuk je verhalen te lezen! Geniet ervan daar en ik zie uit naar je volgende avonturen!

    Gr. Ruud

  • 16 September 2007 - 10:30

    Jordi:

    Ja, ik heb altijd gedacht; MOSKAU is een ewige hit.. Hier in Nederland valt dat nog niet zo op natuurlijk maar zo gauw je kennis maakt met andere culturen merk je als snel dat IEDEREEN dat lied erg waardeerd:D

    Leuk te horen dat alles goed gaat daar aan de andere kant van het vele blauw en natuurlijk veel succes:)

    Toedels

  • 16 September 2007 - 10:30

    Esther:

    Halloi! ;)

    Leuk te lezen dat alles goed gaat,.. :) Ook hier gaat alles goed, ik heb al wat rondgescheurd :P Echt relaxt, zo'n rijbewijs!! Maarre nog veel plezier daar.. We hoore het wel weer!

    Kuss, Esther

  • 16 September 2007 - 11:42

    Lisette:

    Hay Evelien!

    Echt leuk om dit zo te lezen! Fijn dat je 't zo goed maakt! Maar fijn dat jullie ook zo'n hechte klas hebben, zie jullie over 'n paar maanden wel in Centerparcs ;) Komt allemaal goed haha. Hier is ook nog steeds alles oke. Nijmegen is 'n topstad en studie is ook leuk! Naja, tot het volgende verhaaltje!

    Kus, Lisette

  • 16 September 2007 - 16:33

    Danielle :

    Hey Eef!
    Ooh gelukkig vermaak je je prima daar! Weer een leuk verhaaltje :) Hier gaat ook alles goed! Gister met de meiden gezellig op stap geweest naar Time Out! Van te voren lekkere cocktails gedronken en nog Mexicaantje gespeeld wat een paar rare gevolgen had ;) Op naar je volgende avonturen! Groetjes uit het gezellige Venhorst, kus Daan!

  • 16 September 2007 - 16:42

    Jolein:

    Oh wat ben ik blij om te horen dat het allemaal zo leuk is.. En ook heel leuk dat je klas zo gezellig is, a long journey ain't long with good company.. Wijze praat maar volgens mij wel waar ;)
    Het zal trouwens ook weer eens niet, eef onder de insectenbeten haha, zeg ze maar eens in het Spaans dat ze weg moeten blijven die mosquito's.. Trouwens, je moet niet denken dat je er nu vanaf bent, je schooluniform-fototje, ik wil hem aanzien ghihi!!
    Veel liefs en ben benieuwd na je volgende verhaaltje..! Kuss

  • 16 September 2007 - 20:26

    Sander:

    Ey evelien!

    super vet, moskau op de radio :D klinkt wel goed ja, zeker omdat je 6VWO taferele begint te ontdekke -> dat is altijd goed :D Ik ben vandaag trouwens nog naar Centerparcs: kempervenne geweest!! Heb weer de nodige rondjes wildwaterbaan gehad :D.. toch was da super vet met VWO hè :D

    veel plezier met schoolweek 3 en je weekendje weg :)

    xxx Sander

  • 16 September 2007 - 20:53

    Anne Pennings:

    super vet! moskau op de radio.. echt een geweldige ervaring zown skivakantie.. maar vetter is natuurlijk dat ecuador daar.. ik ben zoo vet jaloers op je:O
    meid maak er wa van maar dat komt zeker goed!
    byee tot het volgende verhaaltje
    xx Anne Pennings

  • 17 September 2007 - 14:47

    Elly:

    Ha Eef
    tzietnieuut!!misschien tijd voor een klamboe?
    Je hebt heel wat mensen (VWO) bereikt met je "moskau" zelfs Jilles, grappig.
    en idd Jolein, nog geen statieportret, maar we wachten af.
    groetjes xx mama


  • 20 September 2007 - 18:52

    Marian:

    Een heel fijn weekend en heeeeeeeeeel veel zon….. geniet ervan !
    En de groeten van Nico aan Tontje (eindelijk een Tontje in beeld).

    XXX Nico en Marian

  • 22 September 2007 - 16:46

    Rosan:

    Eef, dat van die ingewanden he..
    Dat soort worstje, kan vanalles geweest zijn..

    :D xxxx

  • 22 September 2007 - 19:07

    Papa:

    tijd over in de jungle? klim even in een internetboom en check het
    eindhovensdagblad,zaterdagedities (3 x reeds );rumoer op het commanderij Giebels vs van Diesen.xxx uit Italie,
    ciao bella

  • 24 September 2007 - 12:51

    Anneke:

    Ha Mientje!

    Ik mis jou... Ik geloof dat ik toch voor een ticket moet gaan sparen! Hoe was je weekend? Heb je in je bikini kunnen liggen?! Wij wel, het was maar liefst 25 graden, dus ben met Jap lekker naar het strand geweest! Verder gaat alles hier oke, Wies en ik hebben op het fort gepast en vanavond komen papi & mami weer thuis. Met snor & co gaat alles ook goed. xXx Ann

  • 25 September 2007 - 09:55

    Marlon :

    Hoe gaat ie? Die stomme surinamers schieten niet op met het sturen van de officiele dingen.. Dus kunnen we nog steeds niks vast zetten.. Njaa je hoort het nog wel wanneer ik de buurt bij jou kom!!

    Liefs Xx

  • 25 September 2007 - 14:43

    Ria:

    Ha die Evelien, leuk kamertje heb je,zo te lezen begin je aardig te wennen,al is het eten dan nog een beetje eng.......
    Veel plezier met alles wat je gaat beleven.

    groetjes xxx Ria

  • 26 September 2007 - 10:09

    Toos:

    Je verhalen zijn leuk om te lezen. Een echte andere wereld waar je nu in zit geniet ervan.Hier gaat alles zijn gangetje.Groetjes van de fam Brienen.

  • 26 September 2007 - 22:03

    Nathalie:

    Hee Eef,
    Pff.. dat was even lezen. Had het zo druk gehad dat ik even je site achterwege moest laten. Maar heb al je lange verhalen weer helemaal gelezen.
    Echt super fijn dat het allemaal zo goed gaat daar in Ecuador. Je gaat het er wel maken, lees ik zo.
    En jij, bloemschikken? Hahaa, het moet niet gekker worden ;)
    Dan ook nog al die bekende liedjes en dergelijke. Voel je jezelf af en toe toch een beetje Nederlander ;)
    En verder, aan hondsdolheid zal jij niet lijden :P Je bent al 'gek' en vrolijk genoeg van jezelf ;) Maar die honden is indd minder. Maar denk maar zo, op vakantie in verre landen zoals Turkije loop je daar ook over de hondenkoppen.
    Maar ik ga dr nu vandoor, mn bed opzoeken.
    Ik ga vanaf nu weer proberen je site bij te houden, maar school laat dat op dit moment niet echt toe :S Veel te druk met werkstukken, presentaties, toetsen, stage etc.
    Heel veel plezier meid, je hoort weer van me.
    Liefs & kusjes, Nathalie

  • 26 September 2007 - 22:35

    Karlijn:

    Hee Evelien!

    Zo, k heb eindelijk tijd gehad om eens een verhaaltje van jou te lezen. Helemaal leuk! Ik heb dat nummerbord ook al een paar keer voorbij zien komen, echt heel leuk!
    Marieke en ik hebben het vandaag over een tripje naar Ibarra gehad, en we vonden dat jij ook maar moest komen ;) Hoe moeilijk dat misschien ook gaat worden! Het moet lukken! Waarschijnlijk krijg je binnenkort een mail :)

    Kus en iig tot in de jungle!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 46678

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 April 2014

Stage in Canada

26 Oktober 2011 - 23 December 2011

Op bezoek bij Jordi in Zuid-Afrika..! :)

19 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Terug naar Ecuador..!

22 Augustus 2007 - 05 Juli 2008

Een jaar naar Ecuador!

Landen bezocht: