Terremoto! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu Terremoto! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu

Terremoto!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

27 September 2007 | Ecuador, Latacunga

Alweer bijna twee weken voorbij! Het gaat toch wel snel zo de tijd.
Wat heb ik ondertussen allemaal gedaan? Wederom vanalles, dus ik ga proberen zoveel mogelijk te vertellen.
Zondags na het berichtje (16-9) ben ik met mijn Jehova maatjes de bergen in gegaan, ik dacht voor een zondagochtend mis of iets dergelijks, maar nee we gingen dus echt langs de deuren! Ik schrok wel een beetje toen mijn zusje (stoer he, zusJE voor het eerst in mijn leven kan ik dat zeggen) dat vertelde. Gelukkig wilde zij met mij een beetje rondlopen in het dorpje en ze heeft me vanalles verteld en uitgelegd, veel leuker dan mensen lastigvallen :) Uiteindelijk was het een best gezellig uitstapje compleet met chips, koekjes en drinken. ´s Avonds gingen we met kennissen basketballen in een park, eindelijk sport! Na 4 weken voornamelijk gezeten te hebben, was dat best lekker. Hopelijk gaan we vaker!
De dinsdag stond er een fotoshoot op het programma op school. Hier in Ecuador hechten ze namelijk veel waarden aan hoge cijfers op school. Dit houdt in dat de besten van de school, in verschillende categorien die ik nog steeds niet begrijp, een onderscheiding en diploma krijgen. Hiermee krijgen ze op de universiteit korting op hun lesgeld, best een goed idee! De niet leuke kant van dit verhaal is dat we gister de huldiging hadden. Wij, de sukkels van de school, moesten 1,5 uur in formatie(rechtop, voeten tegen elkaar, handen tegen je zij, net een militaire school), bibberend in de kou in ons uniformpje (jaja foto´s komen) luisteren naar saaie toespraken. Gelukkig was er daarna, hoe kan het ook anders, een bijeenkomstje met allerlei lekkere hapjes en drankjes.
Goed een week terug. Wat heb ik nog meer gedaan. Ik ben met mijn uitwisselingsmaatjes naar onze area rep. van de organistatie geweest. En zij vertelde ons dat we 10 oktober tot en met 14 oktober naar het Amazone gebied gaan! Woej, echt heel gaaf!
Ik weet dat het gaaf is, omdat ons tripje afgelopen weekend naar Guayaquil niet doorgegaan is, en in plaats daarvan zijn we zondag naar Baños geweest. Dit is zeg maar het begin van de het Amazone (lees: CenterParcs in het groot en echt)-gebied. Het was echt super gaaf! Warm (eindelijk), heel veel mooie planten, watervallen, riviertjes, helemaal geweldig! Zie foto´s!
De zaterdag voor we naar Baños gingen, was een saaie dag. De hele dag een beetje thuis gehangen met de zusjes. We waren een beetje aan het chillen op de kamer van mijn zusje, toen mijn bed ineens begon te schudden. Ik riep ´Vicky niet doen!´, maar Vicky deed niets behalve gillen. Er was dus een aardbeving! Het duurde maar een paar seconden maar het was best krachtig! Best gaaf haha! Niet zo krachtig dat er dingen kapot gegaan zijn, maar toch. Dit maakte mijn saaie zaterdag toch een beetje spannend ;)

Verder was dit weekend ook een voorproefje van het Mama Negra festival. Ik heb nu helaas niet genoeg tijd om hierover te vertellen!
Volgende keer meer amigos!

Liefs vanaf het Zuidelijk halfrond!

  • 27 September 2007 - 20:26

    A3 Maas(sander's Ma):

    waarom sta jij niet in schooluniform op de foto, wou ik ook wel eens zien.
    Ik wil alleen even doorgeven dat ik vorige week naar Petazzie ben geweest in Uden.Hartstikke leuk, maar daar weet jij ook alles van toch?
    Sander probeert goed zijn best te doen, maar of dat lukt?
    Heel veel groetjes uit Gemert en we blijven je berichtjes volgen.
    Groetjes A3 en Paul Maas

  • 27 September 2007 - 20:30

    Wies:

    Hey Eef,
    Ziet er echt indrukwekkend uit joh!! Kun je ook al weer in je rugzakje steken, wordt wel erg zwaar denk ik ;)
    Je zei het zelf al, komt eraan, maar ik en met mij vast nog vele anderen kunnen niet wachten tot we een foto zien van jou in je uniform :)
    Kun je trouwens regelen dat je Antonio mee naar NL kan smokkelen (A) Wat een lief kindje of niet hehe..
    Nou mama en ik gaan lekker naar 'Corina Corina' kijken met de noten van Marian&Nico en een sapje erbij..
    Heel veel liefs!!

  • 27 September 2007 - 22:05

    Sander (a3's Zoon):

    Ey!

    ook ik kan dan natuurlijk niet achterblijve met een berichtje als zelfs mn moeder reageert (en nog sneller dan ik ook nog :D), jawel ook ik ben zeer benieuwd naar Evelien in outfit.. pas op, kan tegen je gebruikt worden :D Zo te horen vermaak je je er prima, je hebt best veel gedaan :o en als je niets doet gebeurt er vanzelf wel wat, een aardbeving, 'vet' :p.

    Hier ook alles goed trouwens, beetje erg druk maar dat laat ik nog wel horen zodra ik weer wa tijd heb :p.. nu eerst slape

    charla a usted pronto!

    xxx Sander

  • 28 September 2007 - 19:00

    Marlon:

    Vette verhalen.. Ik kan niet wachten tot ook daar warm in het zuidelijk half rond te zitten!! Die foto's van je school.. lijkt wel een beetje wat ik ook in afrika heb gezien.. DAar kende ze alleen nog geen hoogbouw.. Najaa.. Nu maar even weekend vieren.. En stoom afblazen van mijn stage!! Ik wil je trouwens ook wel in school uniform zien!!
    Liefs

  • 28 September 2007 - 23:29

    Marieke:

    ¡Hola chica!

    ¿Como estas?

    Hier een paar uurtjes verderop (ook op het zuidelijk halfrond) gaat alles goed! Ik heb echt superveel zin in de jungle. Je komen 10 oktober eerst naar Quito en wij komen gewoon gezellig bij jullie in een hostel slapen. Dat wil ik namelijk niet missen!

    Tot over twee weekjes (snel!!)!

    Veel liefs,
    Marieke (Ecuador-maat ;))

    P.s. Al gehoord dat dat meisje met die hippe kleren (uit Finland?) al naar huis is gegaan vorige week woensdag?

  • 29 September 2007 - 17:29

    Jasper:

    Heyy evelien!!! klinkt goed daarzo.. alleen wel wat meer fotootjes erop zetten hoor;) Ik ben ook wel benieuwed naar je uniformpje (en ik ben niet de enige volgens mij als ik het hier zo lees;)) haha.!! Hier in holland gaat alles z'n gangetje.. Tis alleen wel wat stiller geworden in huize Janssen;) Ben benieuwd naar je volgende avontuurtjes! Geniet ervan en hou ons op de hoogte!!!
    doeii

  • 30 September 2007 - 17:01

    Anne Pennings:

    evelien!
    echt gaaf, je school je familie. je vermaakt je daar wel mag ik hopen. ben in ieder geval echt jaloerS:O kan niet wachten op da schooluniform.
    veel liefs
    Anne

  • 01 Oktober 2007 - 00:29

    Jolein:

    Okey, ik zal maar niets zeggen over dat uniform haha, ;).. Maar ziet er mooi uit, vooral die foto met die wandelbrug (net als in Disney, yeah).. En ik sluit me bij Wies aan, heb ook altijd al een broertje willen hebben en die is wel erg lief..!
    Wat gaaf trouwens dat je zo snel alweer de rimboe ingaat, die is hier helaas wat verder te zoeken.. Door die leuke dingetjes gaat de tijd nog sneller kan ik me voorstellen..
    Fijne zondagavond nog als je dit misschien nog leest y hasta luego..!
    Kusss

    p.s. je krijgt de groetjes van Flipper!! :D

  • 01 Oktober 2007 - 14:05

    Bob:

    Hey Eef!!
    Wouw wat een gave verhalen toch steeds! Je maakt een hoop mee daar! En de Amazone, dat lijkt me ook echt te gek! Maak daar ook maar mooie fototjes van! En, natuurlijk, ik ben ook benieuwd naar je schooluniform ;)
    Succes daar, en veel plezier, en alvast gefeliciteer met je grote zus!
    Kus, Bob

  • 01 Oktober 2007 - 16:56

    Marian:

    Ik kan het niet laten om ook even te zeuren, maar ik sluit me helemaal bij de anderen aan wat betreft je uniformpie.
    We laten ons niet afschepen met deze foto waar jij niet opstaat.
    Het ziet er overigens best leuk uit al die studentjes met het zelfde pakje.
    Geniet van je uitstapje naar het Amazonegebied, en we zijn benieuwd naar de foto’s.

    Liefs, Nico en Marian
    XXX

  • 01 Oktober 2007 - 19:33

    Nicole:

    Hee Eef..
    Alweer zo'n gaaf verhaal met allemaal leuke verhalen :)! Echt fijn om te horen dat het zo goed met je gaat!
    Je school ziet er wel erg gezellig en knus uit...
    Tot het volgende verhaaltje!
    Liefs..

  • 07 Oktober 2007 - 20:39

    Bart (stam ;) ):

    Hey eve,

    Ziet er goed uit allemaal daar :P volgens mij heb je het wel naar je zin. Wij passen wel op stefan voor jou ;)...

    Ik blijf de berichtjes volgen ;)

    xxx Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 46677

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 April 2014

Stage in Canada

26 Oktober 2011 - 23 December 2011

Op bezoek bij Jordi in Zuid-Afrika..! :)

19 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Terug naar Ecuador..!

22 Augustus 2007 - 05 Juli 2008

Een jaar naar Ecuador!

Landen bezocht: