Uit m´n panty in m´n chiva! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu Uit m´n panty in m´n chiva! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu

Uit m´n panty in m´n chiva!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

05 December 2007 | Ecuador, Latacunga

Daar zijn we weer! Het heeft weer even geduurd maar goed heb weer vanalles te vertellen! De titel heeft misschien uitleg nodig,..maar die komt als je verder leest..en verder weet ons Ann wel wat ik met de uitdrukking bedoel dus moet je haar maar om uitleg vragen :)

Ik zal maar gewoon, standaard, verder gaan waar ik gebleven was!
In het weekend dat ik mijn vorige verhaaltje schreef, hebben we zondags een feest gehad thuis. Een dag voor de kinderen van de Jehova-gemeenschap, klinkt saaier dan het was! Eigenlijk was het een heel gezellige dag haha..
Om 13u (om 11u ¨begon¨ het) stonden de eerste hyper-actieve-springende-wezentjes op de stoep. We begonnen met wat ¨Jan-huigen-in-de-ton-liedjes¨ (geen idee hoe je het schrijft, geloof niet dat ik het ooit geschreven heb..) en verder was het de hele dag schminken, eten, nog meer eten, snoepen, nog iets meer snoep en als klapper had een van de mannen zich verkleed als SpongeBob..Leverde veel gelach, maar helaas ook gehuil op want hij was toch wel groot en ´echt´ haha..Goed een heel geslaagde dag, en om 21u was het stil in Casa Sanchez want iedereen was kapot!

In de schoolweek heb ik niet zo heel veel spannends gedaan,..Wat trouwens wel heel leuk was, heb het dochtertje van onze empleada leren fietsen! Ze kon het al een beetje maar is, ondanks mijn goede hulp ghighi, toch een paar keer behoorlijk gevallen..Maargoed met vallen en opstaan zeggen we dan! Uiteindelijk was het leuk om haar stralend op dr krakkebakje voorbij te zien komen!

En vrijdags was er een Opening van de Sporten, weet niet hoe ik het anders moet vertalen..Ik zal het uitleggen .. hier houden ze tussen (bijna) alle scholen een competitie met allerlei sporten. En dit sportseizoen werd behoorlijk oficieel geopend. Iedere klas moest een representante hebben, en jawel je raadt het al.. Eef was de klos!
Dus ik mezelf in enigszins chique kleding gehesen .. heb je die dan? Vraag je je nu waarschijnlijk af, want ik ben niet zo chique aangelegd.. Maar met mijn jeans, een rood hemdje, jasje (geleend van zus, en ik kan nu echt niet meer op het Nederlandse woord komen..) en jawel op hakken! Eef stond te wankelen op hakken van bijna 10 cm.. Het is me best goed afgegaan .. Helaas niet gewonnen, maar das niet erg! Meedoen is belangrijker dan winnen zullen we maar zeggen ;)
Na een toespraak van wat sporters uit de provinci, het zingen van het volkslied en het colegio-lied, het aansteken van het ´Olympisch vuur´ (jawel allemaal heel formeel) was het programma afgelopen .. Eenmaal thuisgekomen besloten we naar Quito te gaan om wat inkopen voor Patty (moeder) te doen en te winkelen! Eindelijk nieuwe schoentjes gekocht..Het hele winkelcentrum was trouwens echt helemaal in kerstsfeer..Terwijl jullie in Nederland nog in het Sinterklaas feest zitten denk ik?

Zaterdag wederom gewoon beetje in huis gehangen en zondag weer een echte familiedag..
Om 12u stonden Sofia (nicht, van 28 ) en haar vriend op de stoep om naar oma te gaan..Dit houdt in dat we tot een uur of acht s avonds veel te veel eten, kletsen, lachen...gezellig dus!
Niet echt en heel spannend weekend, want tot nu toe ontbreekt nog steeds enig teken van discotheek/feest .. maar ik geloof dat ik me erbij neer aan het leggen ben.. :(

Goed de volgende week maar weer..Gewoon school, en het leek een saaie week te worden maar toen kwam Sofia (dezelfde nicht), mijn grote redding haha .. Ze belde op of ik zin had om het weekend in Quito door te brengen, omdat ´Las fiestas de Quito´ zijn. Dit houdt in dat bijna een week lang, tot 6 december de oprichting (sorry verkeerde woord maar kom er wederom niet op) van Quito gevierd wordt. Goed die uitnodiging sloeg ik natuurlijk niet af! Dus vertrok ik donderdagmiddag met de bus naar Quito (vrijdag dus geen school:))..S avonds zijn we naar het historisch centrum van Quito gegaan, echt helemaal mooi. Ik had het natuurlijk al gezien met mijn tripje met school maar nu, in de avond, was het nog veel mooier. Allemaal oude gebouwen met mooie verlichting, ontzettend veel kerken. Een straat heeft de bijnaam ´Straat van de zeven kruizen´, jawel zeven kerken in een straat. We zijn helaas maar een kerk binnengegaan want de rest waren gesloten omdat het avond was. Na een tijd rondgewandeld te hebben, veel bekeken, geluisterd,en veel wows later gingen we eten in een nog mooiere wow. Het restaurantje heette ´Visto Hermoso´, mooi uitzicht, en dat was het ook. Een restaurant op de derde verdieping, met een geweldig uitzicht over de oude stad en een deel van Quito. Heerlijk gegeten, en zonder dat we het in de gaten hadden was het 23u en gingen we naar huis.
De volgende dag moest Sofia gewoon werken dus had ik vrije tijd..Dus leek het me wel leuk om Marieke op te zoeken, nu ik toch in de buurt was..Echt helemaal leuk om weer bij te kletsen in het Nederlands! Ik ben meegeweest naar haar projectwerk, gaaf om te zien dat die kindjes daar liefde en onderwijs krijgen. Ik vond het heel erg leuk, maar moet stiekem toegeven dat al die kinder-drukte toch niets voor mij is haha..
Na een veel te vieze chocomel gedronken te hebben gingen we naar Mariekes huis. Leuk om te zien waar Marieke woont, kan ik me daar ook iets bijvoorstellen!
Toen naar huis, na een veel te lange rit in de bus, want ik ging met Marieke naar haar uni en toen naar ´mijn huis´.

En toen ging het echt feesten beginnen. Om 18u gingen we met een Chiva. Dit is een soort gekleurd vrachtwagentje met bovenop een kapel (klonk bijna als Goed-Sat..maar ze waren net nie goed zat..) en wij zaten ´onder´. Ongeveer een man of dertig, allemaal collegas van Sofia en neef David (van 24). Het was echt heel grappig. Stel je voor dat je door Quito rijdt in zo´n gekleurd vrachtwagentje (helemaal open trouwens!) met nog grappigere muziek op het dak, en een soort van Glühwein, maar dan op zn Ecuatoriaans. Goed, helemaal in de stemming was het om 20u dan toch echt afgelopen en gingen we naar een soort van Stratum.. Na heel veel gezelligheid, ´wat´ drankjes gingen we om 2u voldaan naar huis..
De volgende dag met Sofia naar een soort sportdag van haar werk geweest en s middags/s avonds hadden we een vrijgezellenfeest van een vriendin. Echt een meiden-giebel-avond met wederom drankjes, gezelligheid, muziek, en jawel een stripper..De meiden gingen helemaal door het lint, moet zeggen dat ´Luis´ er ook best wel goed uitzag haha .. ;)
Om een uur of 23u belde David (hele gezellige en veel te gespierde, en dan bedoel ik echt gespierd, neef van 24..het feit dat hij meedoet aan body-build-wedstrijden zegt misschien genoeg..) op of ik zin had om met hem en zijn vrienden mee te gaan..Dus hop in de auto en naar het centrum van de stad. Heel veel jeugd, muziek, gezelligheid. Ook was er een concert dus gingen we even kijken, was gratis en er traden verschillende behoorlijk bekende artiesten op naar het schijnt..
Goed echt weer een hele gezellige avond, deze keer iets meer dan behoorlijk wat drankjes .. en om 4u vonden David en ik het welletjes en zijn we naar huis gegaan ..

Zondag met een soort van eeh hoofdpijn opgestaan, ontbeten en zijn we de stad ingegaan voor een soort van sight-seeing met mijn oom, tante en David. We zijn naar de ´Panechille´ gegaan, een heel groot standbeeld bovenop een berg midden in Quito. Leverde wederom een heel gaaf uitzicht op..en ja de foto´s komen nog!
Al met al dus echt een heel gezellig weekend..en eindelijk feest! Woej :) En ik moest maar snel nog een keertje langs komen als ik wilde..´okay als het moet kom ik nog wel een keertje terug om wat uit te gaan ofzo..´ ;)

Helaas kan ik nog geen foto´s online zetten, want die moet ik hier en daar van wat computers plukken omdat mijn camera nog steeds niet werkt ..

Goed..ehm vandaag gewoon weer school, en we zullen zien wat deze week gaat brengen!
Er zijn plannen, ik hou het maar bij plannen want je weet maar nooit, om het volgende weekend naar het strand te gaan! Eindelijk gaat het er dan van komen? (Geen uitroepteken maar vraagteken haha..)

Allemaal heel veel plezier vanavond met Sinterklaasavond! (Goed,..als ik dit schrijf Sinterklaas al cadeautjes uit aan het delen besef ik haha ..) Ik heb voor hier ook een soort van Sinterklaasavond in gedachten, al weten ze dat natuurlijk nog niet..Heb namelijk voor mijn zusjes en broertje echte toeristische Hollandse klompen-sloffen (of pantoffels..) gekocht..
Goed allemaal fijne avond..en tot ehm ja lees!

Trouwens mochten jullie nou echt de drang hebben om iets (ik heb het dan echt niet over stroopwafels of drop ofzo…) .. altijd welkom!
Mijn postadres is, want ze hebben hier nagenoeg geen brievenbussen is:

Evelien Janssen (of Jorge Sanchez..)
Casilla #05-01-222
Latacunga
Ecuador

.. Lisa jouw fotos zijn nog steeds niet aangekomen wat ik niet helemaal begrijp..Maar het pakketje van thuis is gelukkig wel aangekomen dus de post werkt wel gewoon hoor .. :)

Trouwens allemaal bedankt voor de leuke reacties! Echt leuk om te bedenken dat jullie de tijd nemen om mijn weblog te lezen! Alleen daarvoor al zou ik blijven schrijven haha..!

Nou dit was het dan toch echt voor deze keer..! Ik hoop dat de foto´s snel komen!

  • 05 December 2007 - 22:11

    Bart (stamgasten):

    Hey eef,

    Zal er namens onze groep maar weer een keer een berichtje op plaatsen :P... doen die andere niet. Nou wij hebben afgelopen zaterdag een geweldige surpriseavond gehad, maar iets maken?? NOOOOIIT MEER.. Jou lieftallige vriendje had er ook al niet meer zo'n zin bleek :P haha ach ja het idee was kei leuk en we hebben gelachen. Leuke foto's ziet er daar echt uitnodigend uit... Zo te zien heb je het wel goed naar je zin. Veel plezier in de bush bush daaro en tot lees...

    Bart
    Gr xx en veel plezier namens stamgasten

  • 06 December 2007 - 09:55

    Marjon:

    klinkt weer allemaal leuk:) sint heeft ons huisje dit jaar ook over geslagen dus wees niet bang;)
    je weekenden klinken weer wat evelien achtiger, lijkt het al op onze zatte-kots avonden;) just kiddin'
    meid veel plezier en veel plezier aan het strand. ik mail je snel weer!
    veel liefs, ook van de rest van huize Nijdam

  • 06 December 2007 - 11:55

    Rosan:

    Haa dame!
    Was weer een heel verhaal idd! Heb ik ook nog wat te doen.. Zit me maar wat te vervelen hier!!
    Hey we kletsen snel weer bij oke?
    Doeg!! Liefs xx

  • 06 December 2007 - 13:45

    Jilles:

    Hey Eef!

    Het klinkt weer allemaal goed! :)
    Zal ook maar weer ff wat op mijn site gaan zetten want dat is alweer een behoorlijke tijd geleden! Nog veel plezier en tot over een maand of 7 ofzo ;)

    Xx Jilles

  • 06 December 2007 - 14:21

    Danielle :

    Hee die Eef,
    Leuk om weer al die leuke belevenissen van je te lezen! :) We kijken alweer uit naar de volgende.. Have fun! Kus Danielle

  • 06 December 2007 - 16:31

    Lisa:

    Hola!
    Leuk al die wilde verhalen, eindelijk alcohola;)ben benieuwd naar de foto's!Jammer van mijn foto's,weet niet wat er mis is gegaan..maar maak je geen zorgen,ik voel mijn fotografie-talent opborrelen;)Je krijgt hoe dan ook foto's van o.a. de Nederlandse fietsjes!
    Ik spreek je snel weer:)
    x

  • 07 December 2007 - 16:54

    Jolein :

    Hey Eef,
    jeuujj feest in Ecuador.. Haha en ook meteen de hoofdpijn erbij, nouja dat zal wel een goed teken zijn, right..?!
    Hier in Mérida (stadje) gaat alles goed, Be & Je on tour vermaken zich prima ghe.. Geniet er heel veel van & ben blij om te horen dat je het niet helemaal meer kan zeggen in het NL´s.. Haha zolang dat maar weer goedkomt in NL, vast wel..!
    Liefs Jolein a.k.a. 20tiger

  • 07 December 2007 - 21:52

    Robin:

    EEeeeeeeeeeff!!! Porque no me avisó que estabas en Quito??!! Que chevere me encanta las fiestas de Quito:-D Proxima vez que te vengas, tienes que avisarme!!;-)

    Tqm,

    Robin!

  • 11 December 2007 - 15:03

    Lisanne:

    en toen waren we alweer ong. 4 maanden weg! gosh times flies! goed om je leuke verhaal te lezen!

    kus lies

  • 12 December 2007 - 21:18

    Soort Van.. Sander:

    Haaay,

    beetje laat met reagere deze keer.. je gebruikt nogal vaak "soort van.." alles aant vergelijke met nederland ? :P klinkt erg gezellig en zo te horen toch een paar keer weze "stappe".. mooizo! klinkt gezellig... heb de foto's inmiddels ook gezien (je volgende weblog ;)), nog niet zo super veel hè.. wel je camera goed gebruiken (zolang hij nog werkt, jou kennende...)

    tot het volgende berichtje..

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 46679

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 April 2014

Stage in Canada

26 Oktober 2011 - 23 December 2011

Op bezoek bij Jordi in Zuid-Afrika..! :)

19 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Terug naar Ecuador..!

22 Augustus 2007 - 05 Juli 2008

Een jaar naar Ecuador!

Landen bezocht: