Miss. verkiezing, Halloween, Mama Negra en meer! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu Miss. verkiezing, Halloween, Mama Negra en meer! - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Evelien Janssen - WaarBenJij.nu

Miss. verkiezing, Halloween, Mama Negra en meer!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

17 November 2007 | Ecuador, Latacunga

Tsja ik weet niet precies waar ik moet beginnen aangezien mijn laatste berichtje over mijn avontuurtjes alweer bijna een maand geleden is..verdorie dan gaat de tijd toch weer snel!
Omdat jullie waarschijnlijk geen zin hebben van een gedetailleerde beschrijving van een maand Ecuador, .. een samenvatting!

In de week na mijn berichtje over de jungle..heb ik ehm pannenkoeken gebakken met mijn zusje, en ze was er helemaal weg van! In die week ben ik ook voor het eerst uitgeweest, ja hoor!..Geen discotheek maar een soort benefiet-zuipfeest van de universiteit. Helaas maar tot 23u maar ik geloof dat dat behoorlijk richting de grens gaat van de gemiddelde 17 jarige (klasgenoten) hier. Het was wel gezellig, maar ook wel vreemd. Ik ben gewend om uit te gaan of naar feesten en meestal ken ik dan toch wel behoorlijk wat mensen. En ken ik er niet zoveel, dan ga ik gewoon aan de klets met mensen. Hier gaat dat dan toch wat lastiger met je gebrekkige Spaans. Maar dat mocht de pret niet drukken, heb het gezellig gehad! Ook was Dina (mijn zusje) jarig, toch weer vreemd want er werd echt niets aan gedaan. Sterker nog, ´s avonds om 23u toen ik nog even in de keuken aan het kletsen was bedacht Jorge (vader) ineens dat Dina jarig was..Tsja zo gaat dat hier! Zondags weer een echte familie dag bij Oma,..altijd weer leuk met veel geklets, eten, basketbal..gezelligheid!

De week daarop ben ik begonnen met sporten bij de sportschool..bevalt me nog steeds heel goed ook al zie ik nog niet echt verandering aan m´n lichaam.. maar ik doe er in ieder geval mijn best voor! En die vrijdag stond er weer een feestje voor de deur, namelijk de verkiezingen van de ¨Reine de Latacunga¨, jawel Miss. Latacunga! Het was een heel gebeuren! Een klein soort stadion tot de nok gevuld met mensen, spandoeken, toeters, fluitjes en alles wat je maar kunt bedenken. Een gaaf podium, jury, presentator,..helemaal compleet! Het was best wel Amerikaans maar heel leuk om een keer meegemaakt te hebben. Uiteindelijk won Dani, een meisje dat ik toevallig ook ken..jeuj ;)
Trouwens meteen een nieuw ¨thuis-kom-record¨, om half 2 lagen we in ons korfje. Helaas werd ik de volgende dag wakker met een flinke kater, nee niet van de alcohol, maar mijn camera heeft het min of meer begeven..Sindsdien heb ik dus geen foto´s meer kunnen maken, heb gelukkig ook niet zo heel veel spannends meer meegemaakt maar toch wel zuur!

De volgende dag was er een Halloween-feest. Halloween wordt hier niet uitbundig gevierd, maar in de stad waren er verschillende feesten. En dus ging ik uit! Verkleed als ¨vlinder¨, en zonder zus want die had geen toestemming, ging Eef op pad. Wederom een heel gezellige avond, zonder alcohol en veel gedans! En jawel weer om half 2 in bed, woehoe! :)

Weer een week verder,...deze week was er een soort van zangwedstrijd tussen 5 scholen, in hetzelfde kleine stadion. Ik verwachtte weer net zo´n uitzinnig publiek, maar dat viel tegen. Het was niet voor de helft vol, en binnen 3 kwartier was het hele gebeuren weer voorbij haha. Het stelde dus niet echt veel voor..
Die vrijdag gingen mijn ouders hiero op vakantie naar Amerika! Jawel, alleen thuis! Vrijdagavond ben ik met Belen (klasgenootje) naar een feest geweest in det stad, was erg koud en erg gezellig. En de volgende dag, jawel, was eindelijk het Mama Negra Festival! Om 10u stonden we dik ingepakt op straat want het regende, een echte herfstdag. Ont-zettend veel mensen in de stad, echt heel veel. Ik denk dat je het, voor de Brabanders onder ons, kunt vergelijken met een Koninginnedag-stratum-idee. Gelukkig kan het weer hier in Ecuador in 10 minuten omslaan, en jawel om 11u brak de zon door. En daar sta je dan, 3 november in een hemdje op straat te feesten. Mijn schouders waren op het eind van de dag goed rood, en ben nu dus aan het vervellen, echt vreemd..halverwege november!
Het Mama Negra Feest was echt super! Een soort van zelfde optocht als in september (zie foto´s) alleen duurde deze optocht bijna 4 uur, werd er heel veel (echt veel) gratis drank uitgedeeld door de lopers van de optocht. En dan geen bier, wijn of fris, maar echt sterke drank!
Ik was dus met Belen, Stephanie (ook klasgenootje) en vrienden van zussen en vrienden van hun vrienden en weet ik veel wie allemaal..We waren met een man of 15. Echt ik heb me super vermaakt! Om 15u vonden we het welletjes, aangezien het merendeel van de groep tegen die tijd toch een beetje wiebelig op de benen stond (ik natuurlijk niet..alcohol mag niet van de organisatie..ghighi)..Kortom, een super geslaagde dag! :)

De week daarop (wéér een week) was het rustig in Casa Sanchez omdat mijn ouders dus niet thuis waren. Ik ben naar de kapper geweest, en het resultaat is geen Annabel, maar het ziet er best goed uit haha. Vrijdags hadden we geen lessen omdat die dag alle scholen een ´desfile´ hielden. Een soort van presentatie van de scholen. Een optocht van bijna 1,5 uur met alleen maar scholen. Latacunga is echt niet zo groot (55.000 inwoners) maar ontzettend veel scholen! Heel leuk om al die verschillende uniformen, scholen (alleen jongens of meisjes, gemengd etc.) te zien.
Zaterdags hebben Dina en ik in de kledingwikkel van Patricia (moeders) gewerkt. En ´s avonds kwamen er vriendinnen/kennissen langs om een film te kijken, was wederom gezellig.
Zondag om 8u de wekker omdat Dina, Vicky en ik met de bus naar Quito gingen om mijn ouders en Antonio op te halen. Dit was nog behoorlijk spannend omdat er in de voorafgaande week een ongelukje was gebeurd met een vliegtuig op het vliegveld van Quito. Gelukkig geen gewonden, en weinig problemen maar er konden geen vliegtuigen landen. Tegen de zondagmiddag was dit gelukkig wel weer mogelijk en konden wij dus gewoon naar Quito.
Dus met de bus naar Quito, daar wat rondgewandeld, en om 14u kwamen Jorge, Patricia en Antonio dan eindelijk naar buiten gewandeld. We zijn daarna wat gaan eten bij een oom en tante in Quito om om 19u richting Latacunga te kachelen.

En dan de afgelopen week..Wederom best rustig. Dinsdag met Marianne gebeld want Nico (omdat hij er zo blij mee is, een eervolle vermelding) werd 60! Helaas is de enthousiasteling gewoon gaan repeteren met de kapel en dus geen Nico aan de telefoon. Een kort gesprekje met Marianne,..echt heel fijn om na zo´n lange tijd weer een bekende stem te horen! :) En ook voor het eerst bijgekletst met Jolein via Skype..We houden van de moderne techniek! :) (Voor de leken: met Skype kun je via internet bellen/kletsen met andere computers, en je webcam en microfoon gebruiken..) .. Weer eens beseft dat we echt aan de andere kant van de wereld zitten..! Daar zit je dan in Ecuador te bellen met je zus in Mexico..gaaf toch! Dinsdag dus een dag met een Nederlands tintje :)

En gister ben ik met de klas naar Quito geweest. Een hele leuke dag, helaas zonder fototoestel maar ik zal proberen toch wat foto´s te verzamelen bij klasgenoten. We zijn naar verschillende musea geweest,..eentje was over een mevrouw die in het begin van de vorige eeuw leefde en heel veel goeds gedaan had voor de arme (om het even kort door de bocht uit te leggen), een ander museum was echt een museum: veel oude troep, niet interessant en een gids die nog ouder was dan de troep zelf..(sorry lekker respectloos maar het was echt saai..alleen maar munten, pistolen etc.). En wat wel echt heel leuk was,..ik ben in het Presidentiele Paleis geweest. Dit paleis is pas opengesteld tijdens de regeer-periode van de huidige President Correa. Hij is van mening dat het volk moet kunnen zien wat er is, en daar ben ik het helemaal mee eens! Het is te vergelijken met het Binnenhof in Den Haag, alleen dan anders haha! Foto´s komen later! :)

En vandaag is het weer zaterdag..Een beetje mijn site bijwerken, kamer opruimen en afwachten wat het weekend gaat brengen!
Hopelijk is mijn verhaaltje niet te saai geworden maar het valt niet mee om een maand samen te vatten!
We zijn dus alweer halverwege november..Volgende week komt Sinterklaar in het land geloof ik? Ik kan een beetje meegenieten want ik heb deze week een pakketje gekregen van thuis (bedankt! :)) met o.a. Pepernoten! Jeuj! :)

Nou ehm..tot de volgende keer maar weer..! Hopelijk met een leuker verhaaltje en meer foto´s!

Ciao! Veel liefs,.. X

  • 17 November 2007 - 16:05

    Marlon :

    Geweldig om dit zo te lezen.. Wat maak je veel mee zeg!

  • 17 November 2007 - 16:40

    Pleun:

    Heyy Evelien,
    Nogal laat dat ik ook es een berichtje plaats :$
    Maar ik heb je site wel goed bijgehouden hoor, echt super leuk!!
    Xx

  • 17 November 2007 - 22:09

    Karlijn:

    Hee Evelien!

    Ik ben blij om te horen dat t zo goed met je gaat! Hou dat zo vol :)
    En ik zal zorgen dat ik op t vliegveld sta hoor om het weer goed te maken ;)

    Kus

  • 18 November 2007 - 15:38

    Sander:

    ey evelien!!

    wat heb je nou weer uitgespookt met je camera, het zal toch weer eens niet zo zijn hè.. :/ leuk verhaal! ik mail je binnekort (hopelijk eens eindelijk weer)

    xxx

  • 18 November 2007 - 19:25

    Wies:

    Hey Evelien,
    Fijn om te horen dat de boxer-short je past..zou toch wat zijn als je je billen daar al niet meer in krijgt ;)
    Gisteren ben ik naar Qlimax geweest, was echt heel leuk..behalve dat ik vrijdag tijdens het werk door me rug was gegaan :(. Na het werk snel naar de fysio en jawel, gisteravond stond ik alweer te springen hehe! Stuur wel wat foto's op!!
    Fijne week!! :)
    Kus Liefs Wies

  • 19 November 2007 - 20:51

    Jolein:

    Hey eef,
    Je verhaaltje is helemaal niet saai, juist leuk & je hebt weer heel wat mogen zien (missverkiezing, musea, vliegveld, uitgaan, familie en festivals), lucky you!
    Tot de volgende skype, gnigni, xx

  • 20 November 2007 - 17:01

    Marieke:

    Hee Eef!!

    Groot probleem! Ik heb werkelijk alles geprobeerd in het internetcafé, maar ik krijg je niet gebeld. Alle cijfercombinaties, van alles weglaten.. het lukt me niet! Kun jij het even navragen hoe het werkt of anders mij een keertje bellen? Of nog een beter idee... koop een nieuwe telefoon! Movistar als het kan (A).

    Leuk dat het je zo goed vergaat... helaas is Karlijn zondag vertrokken :(. Dan maar samen op naar de jungle!

    Liefs,
    marieke

  • 20 November 2007 - 21:44

    Mama:

    Ha Eef
    Skype is de nieuwe hype??
    Dan zal ik dat ook maar eens uit gaan zoeken. Kan wel iets langer duren voor ik dat uitgevogeld heb, maar ik doe mijn best.
    xx

  • 22 November 2007 - 19:18

    Mama:

    Oke, Skype is geinstalleerd,maar...
    mijn "supersnelle bijdetijdse" computer heeft te weinig virtueel geheugen!!
    Is "under construction"
    Kusjes

  • 23 November 2007 - 15:03

    Martin & Helmy:

    Hoi Evelien.
    Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met je!! Geniet maar enorm van dit grote avontuur hoor!

    Groetjes van ons allebei.
    Martin & Helmy.

  • 28 November 2007 - 23:11

    Mart & Christel:

    Hoi Evelien
    Lees je berichten bekijk de foto en vinden het super veel sucses met het leren van de taal maar vooral veel plezier.
    Groetjes Mart&Christel

  • 02 December 2007 - 18:14

    Josette:

    Ha Evelien, ik heb zonet enkele berichtjes van je met alle plezier gelezen! En ik lees wat af...Anouk en Sven schrijven ook regelmatig!
    In ieder geval een onvergetelijke tijd voor je, wij gaan binnenkort naar Sven in Atlanta en daarna door naar Mexico,( zit je zus las ik, maar waar?)
    groetjes van Josette

  • 03 December 2007 - 15:18

    Marieke:

    Hee Eef!!

    Echt leuk je weer gezien en gesproken te hebben! Gaan we gauw weer doen en koop nu eens als de donder een telefoon ;)

    Liefs,
    Je ecuador-maatje (zusje ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 46674

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 April 2014

Stage in Canada

26 Oktober 2011 - 23 December 2011

Op bezoek bij Jordi in Zuid-Afrika..! :)

19 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Terug naar Ecuador..!

22 Augustus 2007 - 05 Juli 2008

Een jaar naar Ecuador!

Landen bezocht: